El dissabte 12 d’abril, d’11 a 13.30 h, a la plaça de Sant Ildefons, es farà una plantada i activitats relacionades amb el medi ambient.
Les vacances de Setmana Santa comencen amb una activitat especial per als més joves de la ciutat. Es tracta d’una plantada comunitària, prevista pel dissabte 12 d’abril, a la plaça de Sant Ildefons. L’objectiu d’aquesta activitat és oferir espais d’ombra ja pensant en els mesos de més calor. Per aquest motiu, es realitzarà aquesta plantada perquè, amb el temps, aquests arbres es facin grans i ofereixin un espai de confort natural contra la calor extrema.
La jornada és oberta a tota la ciutat i es farà d’11 a 13.30 h, a la plaça de Sant Ildefons, a la sortida del Metro. Durant la trobada també es faran activitats relacionades amb la sostenibilitat i el medi ambient.
Aquesta activitat segueix els mateixos objectius que la programació de primavera de ‘Respira, gaudeix del carrer’.
Programació de primavera de ‘Respira, gaudeix del carrer’
La programació de primavera dels ‘carrers sense cotxes’, que ara ha canviat de nom i passa a dir-se ‘Respira, gaudeix del carrer’ ja ha començat. Fins a l’1 de juny, s’han programat activitats dinamitzades cada cap de setmana i en diferents espais de la ciutat.
D’aquesta manera, cada cap de setmana, s’organitzaran activitats en dos trams diferents, amb activitats dinamitzades. De manera que en un carrer es pugui gaudir de l’activitat del Tricicle (que té molt d’èxit entre els més petits) i en un altre, tallers familiars de l’àmbit del reciclatge.

Les primeres activitats es portaran a terme en els carrers de la Miranda, amb jocs de reciclatge; i a l’avinguda de Pau Picasso cantonada amb el carrer de Baltasar Oriol, amb un circuit de mobilitat. Les activitats es faran d’11 a 13.30 h i, com sempre, són gratuïtes.
Pel que fa a l’agenda dels propers diumenges, s’atura durant la Setmana Santa però tornen a partir del 27 d’abril.
Diumenge 27 d’abril:
- Tallers de circ, al carrer del Barcelonès
- Jocs de reciclatge, al carrer de la Miranda
Diumenge 11 de maig:
- Jocs de reciclatge, a la carretera d’Esplugues
- Tallers de circ, al carrer de l’Arquitecte Adell
Diumenge 18 de maig:
- Activitats d’Esport Salut, a la carretera d’Esplugues
- Jocs de reciclatge, a l’avinguda de Sant Ildefons
Diumenge 25 de maig:
- Jocs de reciclatge, al carrer del Barcelonès
- Circuit de mobilitat, al carrer d’Arquitecte Adell
Diumenge 1 de juny:
- Taller de circ, a l’avinguda de Sant Ildefons
- Jocs de reciclatge, al carrer de Bonestar

Activitats dinamitzades en els ‘carrers sense cotxes’ dins del programa ‘Respira, gaudeix dels carrers’
Des de 2018, el programa ha organitzat més de 120 activitats lúdiques familiars i han participat més de 6.000 persones. Es tracta d’un programa que vol potenciar l’ús dels carrers com a zones de lleure i oci per a la ciutadania, recuperant-los com a espais per viure i per conviure, on els protagonistes siguin els veïns i les veïnes.
Així, uns 16 trams de carrers tallen la circulació de vehicles cada cap de setmana per pacificar el trànsit rodat a la ciutat i donar prioritat als vianants i facilitar més espais lúdics. La majoria es tanquen durant tot el cap de setmana (dissabte i diumenge de 9 a 21 h), encara que en algun cas la restricció es limita al diumenge.