Personalitzar les preferències de consentiment

Utilitzem cookies per ajudar-vos a navegar de manera eficient i realitzar determinades funcions. Trobareu informació detallada sobre totes les galetes a cada categoria de consentiment a continuació.

Les cookies que es classifiquen com a "Necessàries" s'emmagatzemen al vostre navegador ja que són essencials per habilitar les funcionalitats bàsiques del lloc.... 

Sempre actiu

Són necessàries per habilitar les funcions bàsiques d'aquest lloc, com ara proporcionar un inici de sessió segur o ajustar les vostres preferències de consentiment. Aquestes cookies no emmagatzemen cap dada d'identificació personal.

Les cookies funcionals ajuden a realitzar determinades funcionalitats, com ara compartir el contingut del lloc web a plataformes de xarxes socials, recollir comentaris i altres funcions de tercers.

No hi ha cookies per mostrar.

Les cookies analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques com ara el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font de trànsit, etc.

No hi ha cookies per mostrar.

Les cookies de rendiment s'utilitzen per entendre i analitzar els índexs clau de rendiment del lloc web que ajuden a oferir una millor experiència d'usuari per als visitants.

No hi ha cookies per mostrar.

Les cookies publicitàries s'utilitzen per oferir als visitants anuncis personalitzats en funció de les pàgines que heu visitat anteriorment i per analitzar l'eficàcia de les campanyes publicitàries.

No hi ha cookies per mostrar.

Activitats familiars

El Citilab promou una aplicació que ajuda els joves a reduir l´ús del mòbil

Nipiu’ és un projecte d’aplicació mòbil interactiva i gamificada que té com a objectiu que els joves redueixin el temps d’ús general tant del mòbil com de les aplicacions que generen més addició. Per a modificar els hàbits tecnològics de les persones (sobretot més joves), l’aplicació proposa una varietat de jocs senzills a través dels quals els usuaris, de manera individual o reptant els seus contactes, han de superar proves que, de forma innherent, disminueixen l’ús dels dispositius mòbils.

El projecte, que ha estat desenvolupat per Carles Cabezón, director del Màster en Disseny UI/UX, i Marianna de Nadal, cap de l’Àrea de Comunicació Visual i Smart Design a l’Escola Superior de Disseny ESDi i EATM by ESDI, respon al repte social plantejat pel Citilab en la convocatòria de la Compra Pública Innovadora de l’any 2020, que era fomentar el bon ús de la tecnologia mòbil entre els joves. La iniciativa ha comptat amb el suport de l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat i de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

Després de rebre el suport del Citilab -d’acord amb una de les línies d’acció del laboratori ciutadà, que consisteix en recolzar econòmicament el talent emprenedor del territori-, l’aplicació es troba en fase de prototipatge i cerca de finançament, de manera que l’objectiu dels creadors és poder desenvolupar-la i llançar al mercat.

Aplicació interactiva i gamificada

La ‘gamificació’ o ‘ludificació’ és fer ús dels elements i de la mecànica dels jocs en contextos aliens a aquest, amb l’objectiu d’orientar el comportament de les persones i aconseguir determinades fites, com pot ser incentivar un canvi de comportament o transmetre un missatge o contingut.

El prototip proposa concretament 5 jocs amb els quals es vol fomentar que els usuaris agafin el costum diari de practicar algun tipus d’abstinència del mòbil. Els noms dels jocs són: ‘3 hores boges’, ‘1 dia sense…’, ‘Duel’, ‘Rei de reis’ i ‘Sorpresa’. Els reptes que plantegen els jocs es poden assumir de manera individual, en parella o en grup. En superar-los, els jugadors obtenen monedes virtuals (nipius) que són bescanviables per productes o serveis “no digitals” i que fomenten l’absistència del mòbil en el temps lliure dels joves: entrades per al cinema, descomptes a gimnasos, transport, viatges…

Més informació a: www.citilab.eu

 

Deixa un comentari