Durant 10 dies, l’Associació de Veïns del barri d’Almeda, amb el suport de l’Ajuntament de Cornellà, organitza activitats per celebrar les festes del barri, obertes a tota la ciutadania.
El barri d’Almeda celebra les seves festes del 3 al 13 de juliol, i enguany no és una celebració qualsevol, ja que coincideix amb el 50è aniversari de l’Associació de Veïns i amb el 75è aniversari de les festes majors del barri. Per tant, tota la programació prevista per aquest 2025 està pensada per destacar l’evolució d’aquest barri de Cornellà i celebrar, en germanor, les seves activitats.
Les festes comencen, com és habitual, amb el pregó, que es portarà a terme el dijous 3 de juliol, a les 19 h, al World Trade Center, a l’edifici 7, a la sala Àgora, amb la presència del molt honorable president José Montilla i el senyor Frederic Royo. Just després, s’organitzarà una batucada per celebrar l’inici de les festes, a càrrec de La Kolla Martinet.

Ja el divendres 4, la plaça de l’Almeda La Vella s’omplirà de rock celta amb LEYENDÄRIAN (a les 20.30 h) i, a l’acabar, més música amb La Trinxera i la seva música amb influències de rock, pop, ska i reggae.
Durant tots els dies de la festa, hi ha activitats interessants programades, com ara partits de futbol (el dissabte 5, a les 19 h, a l’Estadi Municipal CD Almeda), una bicicletada popular i un 3X3 de bàsquet (el diumenge 6, de 9 a 13.30 h, a la plaça d’Almeda la Vella), un campionat de futbol sala (el dilluns 7, de 18 a 22 h, també a la plaça d’Almeda la Vella) i un campionat de dominó, escacs i ping pong (el mateix dia, a les 18 h, a la seu de l’Associació de Veïns).

Evidentment, la música també serà protagonista, amb la sessió de la DJ Muerta Sánchez (dissabte 5, a les 22 h, a la plaça d’Almeda la Vella) una sessió de Copla i Cante (dijous 10, a les 18.30 h, al casal de la Gent Gran Almeda) i el concert i tribut a Estopa amb Cacho a Cacho i el DJ Abraham (el divendres 11, a les 22 h, a la plaça d’Almeda la Vella). També hi haurà ‘Vermuteo’, el dissabte 12, a les 12.30 h, a la plaça d’Almeda la Vella, ball de gala (el dissabte 12, a les 22.30 h, a la plaça d’Almeda la Vella amb l’orquestra Montecarlo) i havaneres (el diumenge 13, a les 19 h, a l’avinguda de Salvador Dalí.
Hi haurà més activitats importants, com el bingo solidari a la plaça d’Almeda la Vella (el dijous 10, a les 20.30 h, i cal portar un bric de llet per participar), una matinal d’activitats familiars (el dissabte 12, a les 10.30 h, a l’avinguda de Salvador Dalí), una festa de l’escuma (el diumenge 13, a la plaça d’Almeda la Vella, a les 18.30 h) i correfocs, per tancar la celebració (el diumenge 13, a les 22 h, a la plaça d’Almeda la Vella).
CAda año la AAVV de Almeda se supera! Me parecen las mejores fiesta de Cornellá e incluso las espero con más ganas que las del municipio. Que ganas!